Om foreningen

Formål

Fundamental Rights Association er en politisk uafhængig sammenslutning, der forsvarer alle menneskers

• ret til frihed i tanke, tale, bevægelighed og handling
  • ret til kropslig autonomi
  • ret til livets opretholdelse

Vi ønsker et samfund baseret på sund fornuft, respekt og empati for andre mennesker. Intet andet menneske har ret til at nægte dig dine basale friheder.

Troen på, at hvert eneste menneske er værdifuldt og har ret til træffe selvstændige valg på et oplyst grundlag, er fundamentet for et sandt, retfærdigt og demokratisk samfund. Vi kan ikke acceptere at en eneste af de ovenstående principper tilsidesættes.

Derfor ser vi det som vores pligt aktivt at øve indflydelse på samfundsudviklingen gennem dannelsen af et stærkt netværk af ansvarsfulde borgere og erhvervsfolk, der tør gå forrest i kampen for at bevare vores borgerlige frihedsrettigheder.

Det gør vi:

Fundamental Rights Association tilbyder støtte og rådgivning for borgere og virksomheder, der ønsker at kende deres rettigheder og juridiske muligheder for at modstå overgreb via vores Hotline.

Fundamental Rights Association tilbyder et netværk/community, hvor medlemmerne kan støtte og inspirere hinanden.

Fundamental Rights Association ønsker at påvirke den offentlige debat med faktabaseret information, analyser og debatartikler.

Værdier

• Vi understøtter vores etiske værdier med kritisk tænkning og faktabaseret viden.
  • Vi ønsker en sober debat, der åbner for forståelse.
  • Vi tror på, at vi hver især i høj grad har ansvar for vores egen sundhed og trivsel
  • Vi tror på, at det frie valg altid skal træffes med respekt og hensyn for andre.
  • Vi er imod forskelsbehandling og diskriminering.